fredag den 26. oktober 2012

Lækker chokoladekage!

Hej blog!

Så er det weekend! SKØNT SKØNT!
I dag har jeg været på arbejde, og ellers bare hygget på Vivaldi med min søde mor. Jeg er blevet helt vild med Chai Latte! Uhhmmm.... Chai Tiger Spice er bare så lækker! Prøv den :-)! 


Kan fås mange forskellige steder, og prisen ligger på ca. 120 kr. for Chai The. 


Men det som dette opslag egentligt skal handle om, er vejen til en lækker og nem chokoladekage! Jeg stod i går og tænkte "mmhmmm... jeg vil bage... men hvad?". Så fik jeg kigget på en Kakao pakke og så slog det mig, at jeg da selvfølgeligt skulle bage en chokoladekage! 

Så jeg nåede frem til dette resultat.. Dog med flækket glasur. ØV! Den var rigtig fin og smooth lige indtil jeg skulle løfte den fra pladen... 
Jeg har valgt, at bage min kage i en rund springform, da jeg ikke så godt kan lide bradepander :-) Men det er jo smag og behag! Hæhæ. 
Opskrift kan findes nederst på dette opslag :-)!






Ingredienser:
100 g. margarine eller smør
2 æg
1 dl. mel
½ tsk. bagepulver
3 spsk. kakao
2 dl. sukker
2 tsk. vaniljesukker

Fremgangsmåde:
Tænd ovnen ved ca. 180˚. 
Først smeltes smørret i en gryde. Det smeltet smør hældes herefter op i en skål, hvor sukker tilsættes. Nu røres godt. Et æg røres i ad gangen. Mel som er blandet med bagepulver, vaniljesukker og kakao puttes nu i massen, og her røres godt igen. Dejen hældes i en form/bradepande. 
Kagen bages midt i ovnen ved 200˚ i ca. 18 min. Når kagen er ved, at være afkølet laves glasuren. 
Jeg har valgt, at blande flormelis og lidt Oboy kakao i en skål - og herefter tilsættes varmt vand! 

Jeg anbefaler den virkeligt :-)! For den er super lækker, og smager ikke alt for kraftigt af kakao - for det hader jeg selv. 


Enjoy! Og God weekend <3



Ingen kommentarer:

Send en kommentar