torsdag den 13. juni 2013

Lækre gulerodskager med flødeost!

Hej blog.

I dag havde jeg kager med på arbejde, de smagte bare SÅ godt så tænkte jeg ville dele opskriften med jer ;-) 

Det er en simpel gulerodskage, bare delt op i muffins forme.
Så der er ikke andet, at sige end: Jeg håber i kan lide opskriften! For det kan jeg ;-)

Anna Emely




Lækre gulerodskager med flødeost
Til 22-24 cupcakes.

Ingredienser til kagen:
300 g. brun farin
4 æg
2 dl. Olie
1,5 tsk. Bagepulver
275 g. hvedemel
1 tsk. Natron
0,5 tsk. salt
375 g. skrællet gulerødder
2 tsk. Kanel

Ingredienser til ostecremen:
200 g. Flødeost
180 g. Flormelis
120 g. smør
2 tsk. Vaniljesukker


Fremgangsmåde til kagerne:
Ovnen tændes og sættes på 185 grader (Vigtigt at det IKKE er varmluft :-) For så kan man risikere, a kagerne bliver skæve!).

Brun farin og olie røres nu sammen, herefter piskes æggene i et af gangen.
I en anden skål blandes de ”tørre” ingredienser, herunder; bagepulver, hvedemel, natron, salt og kanel.
Massen af brun farin, olie og æg røres nu sammen med den ”tørre” blanding. Og til sidst tilsættes reven gulerod.

Dejen hældes i små muffins/cupcake forme (for en pæn og fast form er silikone forme gode!). Man kan også sagtens hælde dejen i en bradepande med størrelsen 23x33 cm.

Formene/eller bradepanden, sættes nu i ovnen i 25-30 min. Hvis det er en bradepande skal den bages i 45 min!
Kagerne tages ud når de har en lettere sprød skorpe.

Fremgangsmåde til ostecremen:
Flødeost, flormelis, smør og vaniljesukker røres sammen til en lækker cremet masse.
Cremen stilles på køl indtil den skal bruges.

Når kagerne er afkølet puttes ostecremen på, og så er der kager :-) 

God fornøjelse!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar